Windmill Hoof Meadows™ {magánistálló, versenypark}

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 

 

 

 

edzéstervek(palo)
edzéstervek(palo) : Play Boy

Play Boy

  2012.07.12. 14:05


Play Boy Edzésterve


(8 éves pej, morgan mén)

 

Heti edzésprogram:
Hétfő:
Díjugrató pálya(7 elemes)
Kedd: Díjugrató pálya(9 elemes)
Szerda: Futószáras edzés,legelő
Csütörtök: Pihenőnap
Péntek: Díjugrató pálya(12 elemes)
Szombat: Díjugrató pálya(12 elemes)

Vasárnap:
Díjugrató pálya(12+ egy "meglepetés" elem)

 

*Edzés előtt
Felveszek egy kötőféket az istállóban és elindulok a legelő felé ahol az én drága kicsi Play Boyom legelészik és ugrándozik Star Fly nevű másik ménemmel.Ráteszem a fejére a kötőféket és kifelé vezetem a karámból.Fly nem nagyon örül neki hiszen csak ketten vannak a karámban minthogy két mén és ők jönnek ki a legjobban egymással.Ha menni kell akkor megyünk :D
Amint beértünk az istállóba egyből a csutakolóba vezetem(a bentibe mert kint fúj a szél..és csöpörög naz eső).KIpányvázom majd elszaladok a csutakolóládáért.Előveszem a megfelelő eszközöket majd fényesre csutakolom a szőrét.Igenám de a sörényfésülés nálla igen nehéz dolog :D.Nem szereti hiszen a sörényére és a farkára a legérzékenyebb.Valahogy csak megoldottam.A csutakoló ládát csak félreteszem és hozok egy izzasztót és szépen a hátára teszem.Elmegyek és hozom is az ugrónyerget.Felteszem a hátára, megigazítom és megszorítom de még nem húzom meg annyira a hevedert hogy neki esetleg kényelmetlen legyen.Elmegyek és ráteszem a kantárt is.A zablát óvatosan a szályába csúsztatom és ő szépen engedelmesen be is veszi.:)Miután mindezzel végzetem kioldom a pányva alól és kivezetem a pályára.

 

*Bemelegítés
Ezt nagyon fontosnak tartom egy díjugrató edzésnél illetve egy versenynél is.Először meghúzom a hevedert majd kengyelt állítok és felülök a hátára.Jobb kézre kezdjük a bemelegítést és lépünk 3 kört majd ügetünk egy keveset mondjuk egy olyan 2-4 kört.Ezután egy rövid 2 körös vágtával zárjuk a jobbkézre melegítést.Átlóváltással átmegyünk bal kézre és lépünk 3 kört majd ügetünk 2-4 kört és a végén pedig vágtázunk egy rövidet mondjuk egy 2 kört.Továbbá lovardagyakorlatokat is elvégzünk.

 

*Edzés
A pályát körbejárva nagyából kimértem a vágtaugrások számát.Mikor ezzel megvoltam akkor felszállok Play hátára és vágtázok vele egy kört majd rávezetem az első akadályra ami egy sima oxer..az oxereket nagyon kedveli ezért ezt az akadályt simán vettük.A következő akadály egy nehezebb meredek..itt a hátuljával súrolja de szerencsére nem veri le.A harmadik akadály felé igyekszünk ami egy Tripplebar nem egészen úgy jött ki ahogyan terveztem mert elszámoltam a vágtaugrásokat és túl későn rugaszkodtunk el.Ezért leverte...Semmi baj csak 4 hibapontnak számít.A pálya többi részénél már jobban figyelek.Van amikor hangal illetve lábbal is segítem de van amikor a hang segítségre nincs szükség.A negyedik akadály egy vizesárok amit szinte játszi könnyedséggel ugrik meg.Kecsesen a levegőbe emelkedik és jóval az árok mögött fog talajt.Az ötödik akadály egy kombináció: Oxer-meredek-oxer...Az első oxert átvittük az előző tripplebar-os hibám miatt most jobban figyelek a számokra is..a második meredeket kicsit féloldalsan vettük,de átvitte...huh hát ez is megvolt, akkor most jöhet az újabb oxer..ez is megvolt bár ittis elszámoltam kicsit..nem tudom mi lehet velem.A következő egy sövény amit szintén nagy sikerrel szinte fél méterrel ugrik meg.
Nincs más hátra mint az utolsó előtti akadály ami egy sima kőfal...itt is megremeg az egyik elem de csodával határs módon nem esik le.Az utolsó akadály felé vágtatva kiengeden kicsit és így egy kicsit galoppozik majd összeszedem az utolsó oxer előtt...éééés...Ugrik....úszik a levegőben..szinte mint egy lassított felvétel..kívülről gyönyörű látványt nyújthat...
Átvitte!Ez volt az utolsó akadály.A pálya alapideje 83.02, mi ezt a pályát igaz hogy 82.97 alatt teljesítettük mégis a verőhiba miatt 4 hibapontal zártunk.A pályát fél óra mulva újralovagoljuk, addig is hagyom pihenni hiszen eléggé kimelegedett.Addig visszaszaladok a Wonderlandra és körbenézek minden rendben megy-e.Újralovaglás során nagyon figyeltem arra az oxerre és ezuttal egy hibátlan pályát teljesítettünk.

 

*Levezetés
Nagyon fontos hiszen a lovam nagyon kimelegedett és hogy az inai ne menjeneke tönkre ezért lépünk egy 10 percet a karámban majd leveszem róla a nyerget és egy 30 perces sétát teszünk a közeli erdőben.A zajokhoz is szokok legalább és akörnyezetváltozás valamint a friss levegő nagyon jót tesz neki.

 

*Edzés után
Visszaviszem a csutakolóba és ismételtn kipányvázom.Előveszem a csutakolófelszerelést és ismételten fényesre pucolom.A lábait hideg vizes kendővel letörölgetem illetve a szügyét is.Miután ezzel megvagyok elteszem a szerszámokat avgyis a csutakolóeszközöket és a szerszámot is megpucolgattam nehogy valami kosz maradjon a versenyre :D.
Miután ezzel megvagyok a helyére teszem a felszerelést és kisörpröm az istállót Play addig is szárad.Ő nem olyan mint Rosso hanem szépen engedelmesem kivárja a sorát.
Amint végeztem elkötöm és ráteszek egy vezetőszárat és irány a legelő.Fly szerintem már nagyon hiányolja :DKicsit meszebb van a legelő, úgy 2 perc séta de Fly már nyerít örömében.Én nagyot nevetek és megszaporázom a lépteim.Majd odaértünk a legelőhöz és kinyitom a kaput majd adtam Playnek egy répát és megveregettem azt az izmos nyakát :)
Kicsit még elnéztem ahogyan üdvözlik egymást, majd elfordultam, hogy megyek de akkor hangos puffanást halottam.Visszanéztem és a kis sunyi pacíííja egyből lefeküdt amit elfordultam.Hangos nevetésben örtem ki, ő meg bűnbánóan fordult felém.Megfordultam és visszamentem az istállóba.

100% Copyright by.: Palomino(C)

 

Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-    *****    Játssz a színekkel keress szebbnél szebb képeket, építs, szépítsd a portálod, hogy szebb és színesebb legyen a világod!    *****    Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön